728x90 AdSpace


mercredi 27 février 2019

Μια έξυπνη επιχειρηματική ιδέα για τα φρούτα τριών Ελλήνων μαθητών

Η λεμονιά στον κήπο του σπιτιού στα Βριλήσσια κέντριζε ανέκαθεν την προσοχή του 15χρονου Θοδωρή Πρωτέκδικου. «Τα λεμόνια μας σπάνια μοιάζουν με αυτά που πωλούνται στα σούπερ μάρκετ» παρατηρεί ο 15χρονος μαθητής του Pierce College, που γρήγορα ανακάλυψε ότι τα «δύσμορφα» φρούτα και λαχανικά δεν είναι καλοδεχούμενα στο εμπόριο, κάτι που συνεπάγεται σοβαρές οικονομικές και περιβαλλοντικές συνέπειες.
Με άξονα την εν λόγω διαπίστωση, ο Θοδωρής, μαζί με τους συμμαθητές του Παντελή Καρασάββα και Χάρη Σεϊμανίδη, συνέταξε μια έξυπνη επιχειρηματική ιδέα, που σε λίγες εβδομάδες θα παρουσιαστεί ενώπιον ενός διεθνούς κοινού, στο πλαίσιο του μαθητικού διαγωνισμού «Diamond Challenge», που πραγματοποιείται κάθε χρόνο από το Πανεπιστήμιο Delaware των ΗΠΑ, με συμμετοχές από 25 χώρες.
«Οταν μας πρωτοανακοινώθηκε ο διαγωνισμός που αφορά καινοτόμες ιδέες με κοινωνικό πρόσημο, ήμασταν διστακτικοί» περιγράφει στην «Κ» ο Παντελής, «τελικά το αποφασίσαμε στις 5 Δεκεμβρίου». Δεδομένου ότι η προθεσμία ήταν στις 31 Δεκεμβρίου, οι τρεις έφηβοι πραγματοποιούν 30 ώρες βιντεοκλήσεων εν μέσω χριστουγεννιάτικων διακοπών, προκειμένου να καταλήξουν στην τελική μορφή της ιδέας, που συμμετείχε στο διαγωνιστικό κομμάτι σε εθνικό επίπεδο. Η επιχειρηματική τους πρόταση περιλαμβάνει τη συλλογή όλων των φρούτων και λαχανικών που μένουν στα «αζήτητα» και την προώθησή τους μέσω του Διαδικτύου στους καταναλωτές. «Θα λειτουργεί ιστοσελίδα και ηλεκτρονικό κατάστημα που θα απευθύνεται σε πολίτες αλλά και σε εστιάτορες», επισημαίνει ο Χάρης, «το πελατολόγιό μας θα περιλαμβάνει ανθρώπους που θέλουν να κάνουν οικονομία, όσους τους ενδιαφέρει η υγιεινή διατροφή και έχουν οικολογική συνείδηση». Η ομάδα κάνει εις βάθος έρευνα. «Διεθνώς χάνεται κάθε χρόνο 1 τρισ. δολ. από τα ζαρζαβατικά που δεν επιτρέπεται λόγω των επιβεβλημένων standards να πωληθούν, ενώ οι αγρότες χάνουν από 30% έως 70% της παραγωγής τους λόγω κακής... εμφάνισης», σημειώνει ο Χάρης. Τεράστια, επομένως, είναι η απώλεια ενέργειας, νερού και χρήματος, τη στιγμή που σε πολλές χώρες ο υποσιτισμός του πληθυσμού λαμβάνει δραματικές διαστάσεις.
«Στο μεταξύ, ένα δύσμορφο φρούτο περιέχει τα ίδια ακριβώς θρεπτικά συστατικά, ίσως και περισσότερα, γιατί η... άναρχη μορφή του συχνά μαρτυρά τη μη χρήση χημικών», σχολιάζει ο Θοδωρής. Λόγω των παραπάνω συνθηκών, οι αγρότες, απογοητευμένοι, άλλοτε τα στέλνουν στις χωματερές και άλλοτε τα χαρίζουν σε ευάλωτες οικονομικά ομάδες. «Εμείς θα τους προτείνουμε αντί να τα διαθέτουν δωρεάν, να τα δίνουν σε μια χαμηλή τιμή, κάτι που εντέλει θα τους συμφέρει», διευκρινίζει ο Χάρης. «Θα έχουμε μια μεγάλη κεντρική αποθήκη στην Αττική, όπου θα φυλάσσονται τα αγαθά», εξηγεί ο Παντελής, «βάσει των υπολογισμών μας είναι οικονομικά βιώσιμο». Οι φερέλπιδες επιχειρηματίες, μαθητές της Α’ Λυκείου, είναι ήδη σε επικοινωνία με παραγωγούς. «Εχουμε κάνει καταμερισμό αρμοδιοτήτων βάσει της προσωπικότητάς μας αλλά και των γνώσεών μας», λέει στην «Κ» ο Παντελής, «ο Χάρης διαχειρίζεται τα οικονομικά, εγώ το μάρκετινγκ και το Διαδίκτυο, ενώ ο Θοδωρής επιμελείται το όλο concept».
Πρώτη ελληνική συμμετοχή
Οι τρεις φίλοι πάνε με ελάχιστες προσδοκίες να συναγωνιστούν τους συνομηλίκους τους. «Ημασταν συνολικά υποψήφιες 22 ομάδες των τεσσάρων ατόμων και δύο των τριών ατόμων», θυμάται ο Χάρης. Ωστόσο, η κριτική επιτροπή, που αποτελούνταν από ακαδημαϊκούς και επιχειρηματίες, επέλεξαν την ομάδα τους να εκπροσωπήσει την Ελλάδα στον διαγωνισμό και αναλαμβάνουν ως μέντορές τους. Διευκρινίζεται ότι είναι η πρώτη χρονιά που στον διεθνή διαγωνισμό θα δώσει το «παρών» η Ελλάδα, ωστόσο, λόγω καθυστερήσεων δεν δόθηκε φέτος έγκαιρα το πράσινο φως ώστε να συμμετάσχουν και όλα τα σχολεία στο πρώτο επίπεδο του διαγωνισμού.
Ο χρόνος, λοιπόν, μετράει αντίστροφα για τους τρεις μαθητές που θα μεταβούν στις ΗΠΑ μαζί με τον καθηγητή τους Γιώργο Τζήρο και τον γενικό διευθυντή του σχολείου κ. Ερικ Τρουχίλλο. Οι τρεις ομάδες που θα διακριθούν, θα λάβουν χρηματικό έπαθλο, υπό την προϋπόθεση αυτό να αξιοποιηθεί στις σπουδές τους. Ωστόσο, το κέρδος από τη συμμετοχή θα είναι μεγάλο και για τους μη νικητές, καθώς μέσω της διαδικασίας θα δικτυωθούν και ενδέχεται να έρθουν σε επικοινωνία με πιθανούς επενδυτές. «Εμείς σκοπεύουμε, ανεξάρτητα από την έκβαση του Diamond Challenge, να δώσουμε σταδιακά και ειδικά μετά την αποφοίτησή μας σάρκα και οστά στην ιδέα μας», ισχυρίζεται ο Θοδωρής. Ο ίδιος αλλά και οι δύο φίλοι του φλερτάρουν με την προοπτική να φύγουν μετά το λύκειο στο εξωτερικό για σπουδές. «Ομως, αν το πρότζεκτ μας πάει καλά, θα αποτελέσει για εμένα κίνητρο, ώστε να μείνω εδώ για σπουδές», υπογραμμίζει ο Παντελής με νόημα.
  • Blogger Comments
  • Facebook Comments

0 commentaires:

Enregistrer un commentaire

Item Reviewed: Μια έξυπνη επιχειρηματική ιδέα για τα φρούτα τριών Ελλήνων μαθητών Rating: 5 Reviewed By: hatime