728x90 AdSpace


lundi 8 avril 2019

Άκρως επικίνδυνες και αντισυνταγματικές οι προτεινόμενες ρυθμίσεις του Υπουργείου Παιδείας, για τις αναγνωρίσεις επαγγελματικών προσόντων

Άκρως επικίνδυνες και αντισυνταγματικές οι προτεινόμενες ρυθμίσεις του Υπουργείου Παιδείας στο υπό κατάθεση πολυνομοσχέδιο για την σύνθεση των σχολών επιστημών υγείας και για τις αναγνωρίσεις επαγγελματικών προσόντων

Ο Πανελλήνιος Σύλλογος Φυσικοθεραπευτών απευθύνεται και στον Πρωθυπουργό και ζητάει άμεση συνάντηση με τους υπουργούς Παιδείας και Υγείας για τα παραπάνω θέματα
Ο Πανελλήνιος Σύλλογος Φυσικοθεραπευτών - ΠΣΦ, σε επιστολή που απέστειλε προς τα υπουργεία Παιδείας και Υγείας, καθώς και στη Διυπουργική Επιτροπή Παιδείας – Υγείας, με κοινοποίηση τον Πρωθυπουργό και σε όλα τα κόμματα, χαρακτηρίζει ως άκρως επικίνδυνες και αντισυνταγματικές τις προτεινόμενες ρυθμίσεις του υπουργείου Παιδείας στο υπό κατάθεση πολυνομοσχέδιο για την σύνθεση των σχολών επιστημών υγείας και για τις αναγνωρίσεις επαγγελματικών προσόντων βάσει της  Οδηγίας 2005/36/ΕΚ.
Πιο συγκεκριμένα, ο ΠΣΦ χαρακτηρίζει ως αναχρονιστικές και επικίνδυνες τις προτάσεις του Υπουργείου Παιδείας για την ένταξη δύο τμημάτων ΤΕΦΑΑ στις σχολές επιστημών υγείας του Μεσογειακού Πανεπιστημίου και του Πανεπιστημίου Πατρών, μαζί με τα δύο υπό ίδρυση τμήματα φυσικοθεραπείας και τα άλλα τμήματα επιστημών υγείας.
Σύμφωνα με την επιστολή του ΠΣΦ, η προτεινόμενη ένταξη των τμημάτων ΤΕΦΑΑ  με γνωστικό αντικείμενο που δεν συνάδει με τον κλινικό χαρακτήρα των Επιστημών Υγείας, θα δημιουργήσει σοβαρά θέματα φυσιογνωμίας και σύγχυσης των επαγγελματικών δικαιωμάτων μεταξύ αποφοίτων της Σχολής (Καθηγητές Φυσικής Αγωγής) και αποφοίτων των Τμημάτων Φυσικοθεραπείας της χώρας, με αυτονόητες και προβλέψιμα σοβαρότατες συνέπειες στη δημόσια υγεία.
Στην επιστολή του ο ΠΣΦ σημειώνει πως, παραπλήσιο  φαινόμενο  παρατηρήθηκε πριν πολλά χρόνια στην Βουλγαρία και Ρουμανία με τέτοιες κακές πρακτικές στην τριτοβάθμια εκπαίδευση και αναφέρεται ως παράδειγμα προς αποφυγήν, καθώς δημιούργησε τεράστια ζητήματα και δυσδιάκριτα όρια στα επαγγελματικά δικαιώματα και στις εφαρμοζόμενες πρακτικές, που μέχρι σήμερα με συνεργασία της Ευρωπαϊκής και Εθνικής ομοσπονδίας φυσικοθεραπείας αναζητείται λύση στο πρόβλημα.
Ακόμα, ο ΠΣΦ υπενθυμίζει προς την ηγεσία του υπουργείου ότι πρόσφατα απέρριψε αντίστοιχη πρόταση της συγκλήτου του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας και το τμήμα φυσικοθεραπείας εντάχθηκε στην σχολή επιστημών υγείας, ενώ το τμήμα του ΤΕΦΑΑ σε άλλη σχολή εκτός επιστημών υγείας, καθώς επίσης και οτι το υπ’ αριθμ. Α3α/οικ.11193 (11/2/2016) έγγραφό του Υπουργείου Υγείας αναφέρει σαφώς πως οι ΠΕ Γυμναστές που τυχόν εργάζονται στα δημόσια νοσοκομεία, στελεχώνουν τις Διοικητικές Υπηρεσίες των νοσοκομείων και σε καμία περίπτωση τις Ιατρικές Υπηρεσίες.

Παράλληλα, ο ΠΣΦ στην επιστολή του χαρακτηρίζει ως εξόφθαλμη κατάργηση του άρθρου 16 του Συντάγματος την προτεινόμενη αναγνώριση επαγγελματικής ισοδυναμίας, η οποία προτείνεται καθ’ υπέρβαση της Οδηγίας 2005/36/ΕΚ, καθώς δεν είναι δυνατόν να αναγνωρίζεται επαγγελματικό δικαίωμα για νομοθετικώς ρυθμιζόμενο επάγγελμα υγείας (φυσικοθεραπευτής),  δηλαδή επάγγελμα που για την άσκησή του απαιτείται άδεια άσκησης επαγγέλματος (φυσικοθεραπευτής), σε Ευρωπαίο Πολίτη (άρα και Έλληνα)  που δεν έχει στην κατοχή του άδεια άσκησης επαγγέλματος.
Σύμφωνα με τον ΠΣΦ, η στρέβλωση αυτή προκύπτει καθώς, με τις διατάξεις των Ν. 4093/2012 και 4111/2013, διευρύνθηκε κατά τρόπο αυθαίρετο το περιεχόμενο της κοινοτικής οδηγίας 2005/36/ΕΚ, με την προσθήκη της έννοιας της επαγγελματικής ισοδυναμίας, κάτι που αποτελεί Ελληνική επινόηση και όχι πρόβλεψη της Οδηγίας.
Όμως, για τον ΠΣΦ, δεν είναι δυνατόν να εφαρμόζονται οι διατάξεις των Ν.4093/2012 και 4111/2013 περί επαγγελματικής ισοδυναμίας σε νομοθετικώς ρυθμιζόμενα επαγγέλματα υγείας, όπως η φυσικοθεραπεία και για το λόγο αυτό ο ΠΣΦ απαιτεί την προσθήκη σχετικής διάταξης στο προτεινόμενο νομοσχέδιο, ενώ ταυτόχρονα ζητάει άμεση συνάντηση με τους υπουργούς Παιδείας και Υγείας και για τα δύο θέματα που έχουν προκύψει.


  • Blogger Comments
  • Facebook Comments

0 commentaires:

Enregistrer un commentaire

Item Reviewed: Άκρως επικίνδυνες και αντισυνταγματικές οι προτεινόμενες ρυθμίσεις του Υπουργείου Παιδείας, για τις αναγνωρίσεις επαγγελματικών προσόντων Rating: 5 Reviewed By: hatime