Συνεχίζεται η κατάρρευση στην κατανάλωση γαλακτοκομικών προϊόντων. Τα πρώτα στοιχεία για την πορεία αυτής δείχνουν υψηλή μονοψήφια υποχώρηση στην αγορά τυροκομικών και νέα διψήφια πτώση στην κατανάλωση γάλακτος.
Τα στοιχεία αυτά επιβεβαιώνουν και τα αποτελέσματα της μελέτης του Συλλόγου Μυοσκελετικής Υγείας για ελλιπή κατανάλωση γαλακτοκομικών προϊόντων με συνέπεια την αύξηση της οστεοπόρωσης
Στελέχη της αγοράς αναφέρουν πως το πρώτο τρίμηνο του έτους η κατανάλωση στην αγορά τυροκομικών υποχώρησε κατά 8% σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα ένα χρόνο πριν. Ακόμη μεγαλύτερη ήταν πάντως η πτώση στην κατανάλωση γάλακτος. Αυτή σύμφωνα με τα ίδια στελέχη αγγίζει το 10%.
Εξέλιξη η οποία προβληματίζει τους παραγωγούς, οι οποίοι αποδίδουν αυτή τη νέα πίεση, στην κακή ψυχολογία που αποτυπώνεται στην καθημερινότητα και στην αγορά, από την πλευρά των καταναλωτών, των απολύτως απαραίτητων. Η πίεση που ασκείται έχει οδηγήσει αρκετούς παραγωγούς στο "νεκρό" σημείο, με το περιθώριο κέρδους να μειώνεται εκ νέου, όπως σημείωσαν χαρακτηριστικά.
Παρά τις πιέσεις ή εξαιτίας αυτών, αρκετές γαλακτοβιομηχανίες έχουν προχωρήσει το τελευταίο διάστημα στην τοποθέτηση νέων προϊόντων. Μια εξ αυτών είναι και η ΕΒΟΛ. Η συνεταιριστική γαλακτοβιομηχανία ετοιμάζεται να τοποθετήσει στην αγορά το νέο γάλα της διάρκειας 18 ημερών με το οποίο επιχειρεί να "ανοιχτεί" γεωγραφικά σε νησιωτικές περιοχές. Για την παραγωγή του συγκεκριμένου προϊόντος υλοποίησε επένδυση 1 εκατ. ευρώ. Στη διεύρυνση του χαρτοφυλακίου των προϊόντων της προχώρησε πριν από λίγο διάστημα και η Θεσσαλική γαλακτοβιομηχανία Όλυμπος. Η γαλακτοβιομηχανία λάνσαρε νέα κατηγορία προϊόντων φρέσκου γάλακτος και επιδορπίου στραγγιστής γιαούρτης εμπλουτισμένα με βιταμίνη D. Ενώ η ΔΕΛΤΑ προχώρησε στην ανανέωση της συσκευασίας του γάλακτός της.
Την ίδια ώρα έντονη κινητικότητα καταγράφεται στο στελεχιακό δυναμικό ελληνικών γαλακτοβιομηχανιών. Ο Αντώνης Μαυριδόγλου, υψηλόβαθμο στέλεχος της ΔΕΛΤΑ Τρόφιμα και της Μπαρμπά Στάθης, αποχώρησε μετά από 27 χρόνια από τον όμιλο Vivartia και μετακινήθηκε στην Kosmocar αναλαμβάνοντας τη θέση του διευθύνοντος συμβούλου.
Ενώ ο Γιώργος Καραμπέτσος, ο οποίος μέχρι πρόσφατα κατείχε τη θέση του γενικού διευθυντή στην Colgate – Palmolive, από τις αρχές Απριλίου ανέλαβε τη θέση του γενικού διευθυντή της ΟΠΤΙΜΑ Α.Ε.
Η συγκεκριμένη μετακίνηση, η οποία ήταν γνωστή στην αγορά εδώ και ένα δίμηνο, έχει προκαλέσει αίσθηση και δεν είναι λίγοι εκείνοι που υποστηρίζουν πως η έλευση του κ. Καραμπέτσου στην ΟΠΤΙΜΑ συνδέεται με τις προθέσεις της οικογένειας Παντελιάδη, μετόχων της εταιρείας τυροκομικών προϊόντων, να διευρύνει μέσω εξαγορών τη θέση της στην αγορά. Κάτι που επιβεβαιώνει εμμέσως και ο Στέφανος Παντελιάδης, διευθύνων σύμβουλος της ΟΠΤΙΜΑ ο οποίος αναφερόμενος στον κ. Καραμπέτσου σχολίασε:
"Η έλευση του Γιώργου στην οικογένεια της ΟΠΤΙΜΑ αποτελεί κομβικό σημείο στα 44 χρόνια της ιστορίας μας και σηματοδοτεί την εκκίνηση μιας νέας εποχής ανάπτυξης για την μεγαλύτερη ελληνική εταιρεία παραγωγής και διανομής τυροκομικών προϊόντων. Η ανάθεση της διοίκησης της εταιρείας σε ένα ιδιαίτερα έμπειρο και κατά τεκμήριο επιτυχημένο manager θα ενισχύσει την ευελιξία και παραγωγικότητα του υπάρχοντα οργανισμού, ενώ παράλληλα θα δώσει τη δυνατότητα σε εμένα να αφιερωθώ αποκλειστικά στην στρατηγική διεύρυνση του δικτύου εταιρειών που αποτελούν αυτό που μου αρέσει να αποκαλώ "η οικογένεια της ΟΠΤΙΜΑ”".
της Αλεξάνδρας Γκίτση
0 commentaires:
Enregistrer un commentaire