Σύμφωνα με πηγές από τη Δικαιοσύνη, ο χειρισμός της υπόθεσης και η πορεία των ερευνών περισσότερο ενισχύουν τους ισχυρισμούς της αντιπολίτευσης περί σκευωρίας.
Ήδη, όπως φάνηκε και στην περίπτωση Λοβέρδου, ούτε λογαριασμοί έχουν βρεθεί ούτε χρήματα, ενώ οι εισαγγελείς έχουν βασιστεί σε καταθέσεις μαρτύρων σε συνδυασμό με κάποια άλλα ευρήματα. Με το ίδιο σκεπτικό όμως οι ίδιες πηγές αναφέρουν ως ιδιαίτερα σημαντική την κατάθεση του διαφημιστή που ανατρέπει όλα τα δεδομένα της υπόθεσης. Δεν αποκλείεται μάλιστα κατά τη διάρκεια των ερευνών να προκύψουν νέες ανατρεπτικές καταθέσεις και από άλλα εμπλεκόμενα πρόσωπα.Βάσει της δικογραφίας πράγματι η εταιρεία του συγκεκριμένου διαφημιστή φέρεται να είχε εκδώσει εικονικά τιμολόγια συνολικής αξίας 50.500 ευρώ από τον Ιανουάριο μέχρι και το Νοέμβριο του 2014, τα οποία είχαν εκδοθεί για υποτιθέμενες υπηρεσίες προς το ραδιοφωνικό σταθμό Αθήνα 9,84 και την τοποθέτηση πινακίδων στο Δημοτικό Γήπεδο Βριλησσίων. Επίσης οι εισαγγελικές αρχές εντόπισαν και «μερικώς εικονικά τιμολόγια» τα οποία είχαν εκδοθεί το 2011 για υποτιθέμενες υπηρεσίες διαφήμισης προς τους ραδιοφωνικούς σταθμούς Αθήνα 9,84 και ΣΚΑΙ. Υπηρεσίες οι οποίες δεν παρασχέθηκαν ποτέ, καθώς ουδέποτε οι ραδιοφωνικοί σταθμοί είχαν συνάψει τέτοιου είδους συμφωνίες, όπως κατέθεσαν οι υπεύθυνοι τους στις εισαγγελικές αρχές.
Συνολικά για το χρονικό διάστημα 2006 – 2013 η συγκεκριμένη διαφημιστική φέρεται να εξέδωσε προς τη Novartis περί τα 91 τιμολόγια, όπως προέκυψε από την εισαγγελική έρευνα, συνολικής αξίας εκατοντάδων χιλιάδων ευρώ. Οι συναλλαγές ξεκινούν το 2006, αλλά μέχρι και το 2008 δεν ξεπερνούν τις 28.000 ευρώ συνολικά για τα τρία χρόνια, ενώ από το 2009 μέχρι και το 2012 η συνολική αξία των τιμολογίων εκτοξεύεται περίπου στα 940 χιλιάδες ευρώ.
Ο διαφημιστής κλήθηκε να δώσει εξηγήσεις, καθώς στο σπίτι του είχε βρεθεί και κατασχεθεί -έπειτα από εισαγγελική έρευνα- στις αρχές του 2017 ένα χειρόγραφο σημείωμα. Σε αυτό αναγράφονταν διάφορα ποσά από τιμολογήσεις. Ειδικότερα το σημείωμα ανέφερε μεταξύ άλλων «συνολική αξία τιμολογίων 1.049.160 ευρώ» και στη συνέχεια «έλαβε συνολικά 433.000 ευρώ», ενώ περιείχε αναλυτικά στοιχεία για τιμολογήσεις από το 2009 μέχρι το 2014. Στο υπόμνημα που κατέθεσε διαφημιστής παραδέχτηκε τις τιμολογήσεις σε σχέση με διαφημίσεις που λάμβανε από τη Novartis και άλλες φαρμακευτικές εταιρείες και την επιστροφή ποσού. Όχι όμως στον αντιπρόεδρο της Novartis, Κωνσταντίνο Φρουζή, αλλά στον τότε υπεύθυνο διαφήμισης και επικοινωνίας της εταιρείας, Φιλίστωρ Δεστεμπασίδη. Ένα πρόσωπο το οποίο ο Άδωνις Γεωργιάδης έχει καταγγείλει δημόσια ότι πρόκειται για έναν από τους προστατευόμενους μάρτυρες με την κωδική ονομασία «Μάξιμος Σαράφης».
Σύμφωνα με το διαφημιστή και όσα αναφέρονται στο υπόμνημα ο Δεστεμπασίδης φέρεται να τον πλησίασε το 2009 και να του είπε πως θα του δίνει διαφήμιση από την εταιρία αλλά θα επιστρέφει ένα μεγάλο μέρος των χρημάτων στον ίδιο. Όπως φέρεται να καταθέτει μάλιστα ο διαφημιστής, αντελήφθη ότι θα χρήματα θα κατέληγαν στο στέλεχος εν αγνοία της εταιρίας και ισχυρίζεται πως ουδέποτε του μεταφέρθηκε οτιδήποτε για πολιτικά πρόσωπα. Η κατάθεση αυτή του διαφημιστή ανατρέπει πλήρως τα μέχρι τώρα δεδομένα στην υπόθεση, καθώς εάν όντως ισχύει ότι ο Δεστεμπασίδης είναι ο «Σαράφης» τότε δημιουργούνται νέα δεδομένα στην υπόθεση από νομικής πλευράς σύμφωνα με έμπειρους νομικούς. Ο Δεστεμπασίδης πάντως μέχρι τώρα έχει αρνηθεί ότι πρόκειται για προστατευόμενο μάρτυρα και κατήγγειλε τον Άδωνι Γεωργιάδη ότι τον στοχοποίησε. Μάλιστα, την περασμένη εβδομάδα εξέδωσε και δελτίο Τύπου στο οποίο χαρακτήρισε ως «λασπολόγο και συκοφάντη» το διαφημιστή, ανακοινώνοντας παράλληλα ότι θα προσφύγει εναντίον του στη Δικαιοσύνη. Υποστήριξε μάλιστα ότι έχει «ελεγχθεί τόσο από τον εσωτερικό έλεγχο της εταιρείας, όσο και από τις αρμόδιες φορολογικές αρχές, οι οποίες διακρίβωσαν την επαγγελματική του ακεραιότητα και τη διαφάνεια των εισοδημάτων του».
Επίσης από την έρευνα των εισαγγελέων είχε προκύψει ότι φυσικό πρόσωπο -τη χρονική περίοδο 2006- 2013- είχε προχωρήσει σε αναλήψεις μετρητών από λογαριασμό της διαφημιστικής εταιρείας σε τράπεζα ύψους 1.122 εκατ. ευρώ. Στο υπόμνημά του πάντως ο διαφημιστής ανέφερε πως «δεν υπάρχει καμία υπερτιμολόγηση στις συναλλαγές και τις διαφημίσεις της Novartis» καθώς επίσης και ότι «οι χρεώσεις ήταν αντίστοιχες με τις χρεώσεις των άλλων εταιριών», ενώ παράλληλα πως δεν υπάρχει «εικονικότητα στις συναλλαγές». Σε ότι αφορά το πρόσωπο το οποίο προχωρούσε σε αναλήψεις ποσών από την εταιρεία ο διαφημιστής κατέθεσε ότι τον γνώριζε μεν αλλά δεν ήταν υπάλληλος του.
0 commentaires:
Enregistrer un commentaire