Συνέντευξη, επιμέλεια, μετάφραση, της Βικτώριας Πολύζου, medlabnews.gr
Πραγματοποιήθηκε χθες το Γενικό Συμβούλιο της Ευρωπαϊκής Ένωσης των Ιδιωτικών Κλινικών της UEHP (European Union of Private Hospitals), στην Αθήνα, με την ευκαιρία της Ελληνικής Προεδρίας, με συμμετέχοντες τους:
-Erich Sieber, Προέδρου της UEHP και Προέδρου της Αυστριακής Ενωσης Ιδ.Νοσ/μείων
- Cristina Contel,Προέδρου της Ισπανικής Ένωσης Ιδιωτικών Νοσοκομείων
- Artur Osório, Προέδρου της Πορτογαλικής Ένωσης Ιδιωτικών Νοσοκομείων
-Γρηγόρης Σαραφιανός, Πρόεδρος της Ελληνικής Ένωσης Ιδιωτικών Νοσοκομείων
- Cristina Contel,Προέδρου της Ισπανικής Ένωσης Ιδιωτικών Νοσοκομείων
- Artur Osório, Προέδρου της Πορτογαλικής Ένωσης Ιδιωτικών Νοσοκομείων
-Γρηγόρης Σαραφιανός, Πρόεδρος της Ελληνικής Ένωσης Ιδιωτικών Νοσοκομείων
Οπως διαφάνηκε από τις δηλώσεις των συμμετεχομένων αντιπροσώπων κάθε κράτους, στις "με τρόϊκα" χώρες υπάρχει έντονη υποβάθμιση των υπηρεσιών Υγείας, λόγω
- της κάτω του κόστους αποτίμησης των υπηρεσιών αυτών από τα κράτη,
- της μη εξόφλησής των παρόχων και
- της καταφανούς εναπόθεσης των υπηρεσιών Υγείας στην ιδιωτική ασφάλιση.
Αναλυτικά οι συμμετέχοντες ανέφεραν:
Σύμφωνα με τον κ. Σαραφιανό, το μείζον πρόβλημα που εγείρεται, στη χώρα μας, είναι να πληρώνονται τα ιδιωτικά Νοσ/μεία για όσες υπηρεσίες προσφέρουν, χωρίς αναδρομικές περικοπές από τους δημόσιους ασφαλιστικούς φορείς και ο ιδιώτης να επιβαρύνετε το κόστος για όσες υπηρεσίες η Κυβέρνηση δεν έχει την οικονομική δυνατότητα να αντιμετωπίσει. Δεν μπορεί στην Ελλάδα να γίνεται πολιτική Υγείας με απειλές από την Κυβέρνηση και με Χρυσούς χορηγούς του συστήματος Υγείας τις Ιδιωτικές κλινικές .Εάν ο σκοπός είναι να συρρικνωθεί ο ιδιωτικός τομέας με τύπου σοβιέτ-μέτρα ,δεν θα αποτελέσουν τα Ιδ.Νοσοκομεία εύκολη λεία.
Ανέφερε επίσης, οτι αναμένετε παρέμβαση του επιτρόπου κου Tanjani σχετικά με την χρηματοδότηση του ΕΟΠΥΥ σε επίπεδα που θα δίνουν την δυνατότητα να πληρώνονται τα Ιδ.Νοσ/μεία για όσες υπηρεσίες παρέχουν και η κοινωνική ασφάλιση έχει την οικονομική δυνατότητα να καλύψει.
Ανέφερε επίσης, οτι αναμένετε παρέμβαση του επιτρόπου κου Tanjani σχετικά με την χρηματοδότηση του ΕΟΠΥΥ σε επίπεδα που θα δίνουν την δυνατότητα να πληρώνονται τα Ιδ.Νοσ/μεία για όσες υπηρεσίες παρέχουν και η κοινωνική ασφάλιση έχει την οικονομική δυνατότητα να καλύψει.
Ερώτηση. Πως είναι το ασφαλιστικό μοντέλο της Ευρώπης;
Τί χρηματοδοτούν τα ασφαλιστικά ταμεία της Ευρωπαϊκής Ένωσης ,συμμετέχει ο ασθενής με κάποιο είδος συμμετοχής;
Υπάρχουν προϋπολογισμοί κλειστοί γνωστοί εκ των προτέρων, διαφορετικοί ανά πάροχο ή είναι οριζόντιοι;
Αποζημιώνονται 100% το ποσό που υποβάλλεται;
Απάντηση: από Ε.SIEBER (Αυστρία)
Έχουμε διάφορα συστήματα στην Ευρώπη πχ το DLG και στην Αυστρία και Γερμανία το ICD10, τα οποία επί τη βάση μιας βαθμολογίας, μοιράζουν βαθμούς και γίνεται στη συνέχεια η πληρωμή. Υπάρχουν συνολικοί προϋπολογισμοί για το τρέχον έτος και με τα τεταρτημόρια, πληρώνονται ανά μήνα και στο τέλος του χρόνου τα υπόλοιπα με βάση το σταθερό προϋπολογισμό.
Στην Αυστρία δεν είναι σταθεροί οι προϋπολογισμοί και εξαρτώνται από τις εισφορές και από τις επιδοτήσεις των κρατιδίων.
Αρα οι ασθενείς δεν συμμετέχουν με κάποιο ποσοστό, τους καλύπτει η κοινωνική ασφάλιση. Υπάρχει πολύ μικρή συμμετοχή των ασθενών, πχ 11 ευρω την ημέρα σε απλό δωμάτιο και 15 ευρω την ημέρα για τα προστατευόμενα μέλη, εκτός και ο ασθενής κάνει χρήση σε πρόσθετες κατηγορίες περίθαλψης( πχ δωμάτιο πολυτελείας σε νοσοκομείο) οπότε και επιβαρύνεται πρόσθετα.
Ερώτηση Ποιές οι συνέπειες του μνημονίου στην Ισπανία και Πορτογαλία, πώς επηρέασαν οι μνημονιακές υποχρεώσεις το κόστος της Υγείας.
ΑΠ.από Cristina Contel (Ισπανία)
Δύο βασικά προβλήματα αντιμετωπίζουμε στην Ισπανία. Ο δημόσιος πάροχος Υγείας, κάνει ιδιωτική δραστηριότητα χρησιμοποιώντας προσωπικό και τεχνολογία, που πληρώνονται από το κράτος. Έτσι κάνουν παράνομο ανταγωνισμό με τους ιδιώτες, διότι έχουν οικονομικά προνόμια όπως στη φορολόγηση, δεν κατέχουν υποδομή αλλά χρησιμοποιούν την δική μας, κατι για μας εκτός συναγωνισμού. Το δεύτερο πρόβλημά μας είναι οι συνεχόμενοι έλεγχοι. Φορολογικοί έλεγχοι, έλεγχοι στα χειρουργεία μας όπως η διαχείριση των νοσοκομειακών αποβλήτων, που έχουν τεράστιο κόστος και ανατρέπουν πλήρως τον προϋπολογισμό μας.
Στην ερώτηση τι ποσοστό των υπηρεσιών Υγείας αποτελούν για την Ισπανία τα Ιδιωτικά Νοσ/μεία απάντησε οτι αυτό εξαρτάται, η χώρα χωρίζεται σε 70 διαμερίσματα, και πχ στην Καταλονία το 30% του πληθυσμού είναι διπλά ασφαλισμένο και στο δημόσια και σε ιδιωτικές ασφάλειες, αλλά προτιμούν την ιδιωτική περίθαλψη. Έτσι ενώ έχει αυξηθεί ο όγκος της εργασίας τους, έχουν μειωθεί τα έσοδα,διότι οι τιμές παραμένουν ίδιες από το 2006.
Στην ερώτηση αν αποπληρώνονται τακτικά από το κράτος για τις υπηρεσίες τους, απάντησε οτι αυτοί, δεν δουλεύουν ουσιαστικά με το δημόσιο τομέα, εκτός από πολύ συγκεκριμένα πακέτα υπηρεσιών ,τα οποία οι πολίτες, πληρώνουν άμεσα στα ιδιωτικά Νοσ/μεία. Εξάλλου το 27% των ασφαλισμένων στη χώρα, έχει διπλή ασφάλεια δημόσια, που είναι υποχρεωμένοι να έχουν, αλλά και ιδιωτική. Το 63% των εσόδων τους προέρχεται από τις ιδιωτικές ασφαλίσεις.
Οσον αφορά στην Πορτογαλία, απαντήθηκε οτι τα ιδιωτικά νοσ/μεία εκεί, είναι οτι ακριβώς οποιαδήποτε ιδιωτική εταιρεία. Δεν υπάρχει κανένα κονδύλι κρατικό γι αυτά. Αν είναι καλές εταιρείες επιβιώνουν, αλλιώς κλείνουν. Η επίπτωση σε αυτά εξαιτίας της τρόικας δεν ήταν άμεση διότι τα μέτρα αφορούσαν το δημόσιο τομέα και όχι σαυτους. Πριν την τρόικα, υπήρξε το σοβαρό κίνητρο της χρήσης της δημόσιας Υγείας, που ήταν πολύ φτηνή πχ με 10ευρω εξυπηρετούσαν πάρα πολλές ανάγκες, ενώ τώρα οι τιμές αυξήθηκαν και το κόστος στο δημόσιο τομέα είναι ίσο με τον ιδιωτικό όταν έχεις μια ιδιωτική ασφάλεια, και έχεις και πολύ καλύτερη και άμεση εξυπηρέτηση. Θα έλεγα, πώς εμάς η τρόικα μας ενίσχυσε!
Πριν την τρόικα υπήρχε το εξής σύστημα: με στόχο την αποσυμφόρηση από τις λίστες αναμονής για χειρουργεία κλπ εξετάσεις, είχαν γίνει συμβόλαια ανάμεσα στον δημόσιο και ιδιωτικό τομέα, είχε συσταθεί μία λίστα και έτσι διοχετεύονταν οι ασθενείς άμεσα. Όμως, τώρα που οι τιμές του δημοσίου έπεσαν πολύ, και υπάρχει και μεγάλη καθυστέρηση στις πληρωμές από το κράτος, είναι ασύμφορη η συνεργασία με το δημόσιο, κι έτσι εδώ και δύο χρόνια, αν και δεν διακόπηκαν οι συμβάσεις, δεν εξυπηρετούμε πλέον το δημόσιο, και δεν είμαστε υποχρεωμένοι να το κάνουμε εφόσον είναι ασύμφορο. Είμαστε εταιρείες, χωρίς έσοδα και κέρδος δεν γίνεται να επιβιώσουμε.
Κλείνοντας, όπως επισήμανε ο κ Erich Sieber, Πρόεδρος της UEHP, δεν είναι δυνατόν να βρεθούν λύσεις που να αφορούν σε όλα ταυτόχρονα τα κράτη μέλη της ευρωπαϊκής ένωσης, εφόσον η Υγεία αντιμετωπίζεται σε εθνικό επίπεδο.
Επίσης, όπως μας επισήμανε η κα Ανεμοδουρά, Πρόεδρος του Ιατρικού Συλλόγου Πειραιά, η οποία παραβρέθηκε στο συνέδριο, η Ευρωπαϊκή Ένωση, δεν μπορεί να παρέμβει στις υπηρεσίες υγείας του κάθε κράτους μέλους, εφόσον αποτελεί εθνική επιλογή η εφαρμογή των μοντέλων όμως σαφέστατα ενδιαφέρεται και πρέπει να παρεμβαίνει ώστε να παρέχονται με ασφάλεια και έγκαιρα. Εδώ θα πρέπει να λαμβάνεται υπ ' οψιν η γεωγραφική ιδιαιτερότητα της χώρας μας (νησιά, ορεινοί όγκοι) και επιπλέον οι προϋπολογισμοί στα θέματα υγείας να καταρτίζονται με βάση τα πραγματικά κόστη και όχι του τί χρήματα έχει διαθέσιμα το κράτος.
0 commentaires:
Enregistrer un commentaire