Σε µια συνέντευξη – «χείµαρρο», που θα συζητηθεί, όπως, άλλωστε συµβαίνει µε κάθε του συνέντευξη ή δηµόσια τοποθέτηση, ο πρόεδρος του Ξενοδοχειακού Επιµελητηρίου, Γιώργος Τσακίρης, παίρνει θέση σε µία σειρά θεµάτων, που απασχολούν τον τουριστικό-ξενοδοχειακό κλάδο.
Παράλληλα, κάνει τις προβλέψεις του για την πορεία του ελληνικού Τουρισµού το 2016 και ξεκαθαρίζει ότι προσέγγιση του τύπου «ο γείτονας έχει προβλήµατα και έτσι θα του πάρω όλη την δουλειά, είναι εξαιρετικά απλοϊκή» και δεν ανταποκρίνεται στην πραγµατικότητα.
Σηµειώνει δε ότι, το 2016 δεν προσφέρεται για ασφαλείς τουριστικές προβλέψεις και υπογραµµίζει ότι δεν πρέπει να ξεχνάµε το γεγονός της αύξησης του Φ.Π.Α., το οποίο καθιστά τη χώρα µας λιγότερο δελεαστική και ανταγωνιστική.
Κόλαφο αποτελεί η τοποθέτησή του για την «οικονοµία διαµοιρασµού», την οποία χαρακτηρίζει ως «φάµπρικα», στηµένη πάνω στην ανεξέλεγκτη ενοικίαση ιδιωτικών κατοικιών, υπογραµµίζοντας ότι ο όρος είναι απόλυτα παραπλανητικός και ο σωστός είναι «shadow economy» ή ελληνικά «σκιώδης οικονοµία».
Μεταξύ άλλων είπε, το 2016 δεν προσφέρεται για ασφαλείς τουριστικές προβλέψεις. Όσο πιθανό είναι να έχουμε μια καλή συνέχεια της δυναμικής του 2015, άλλο τόσο εύκολο είναι να κληθούμε να διαχειριστούμε μια χρονιά με «ασθενέστερη» της προηγούμενης, ζήτηση. Σε ένα γεωπολιτικό περιβάλλον που προμηνύονται σημαντικές αναδιατάξεις, εύλογα προκαλούνται ανησυχίες για το κατά πόσο αυτές θα επηρεάσουν την τουριστική εικόνα της χώρας μας, αρνητικά ή θετικά, που αντίστοιχα θα επηρεάσουν ανάλογα και τη ζήτηση του τουριστικού προϊόντος μας. Συγχρόνως δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι η Ελλάδα έγινε, σε ένα βράδυ, 8-12% πιο ακριβή, λόγω της αύξησης του ΦΠΑ, άρα λιγότερο δελεαστική και ανταγωνιστική.
Όσον αφορά το θέμα της Τουρκίας νομίζω ότι η προσέγγιση του τύπου «ο γείτονας έχει προβλήματα και έτσι θα του πάρω όλη τη δουλειά, είναι εξαιρετικά απλοϊκή», διότι δεν μπορεί κανένας να προβλέψει πως θα αντιδράσουν οι Τούρκοι επαγγελματίες, τι προσφορές και τι κίνητρα θα προσφέρουν στις υπόλοιπες αγορές και γενικά πόσο θα επηρεάσει η τουρκική τουριστική πολιτική του 2016, τη γενικότερη ισορροπία της Ευρωπαϊκής αγοράς. Διαχρονικά έχει καταγραφεί ότι, κάθε φορά που κάποιος προορισμός της Μεσογείου αντιμετωπίζει πρόβλημα και έχουμε αναπροσανατολισμό των τουριστικών ροών, η χώρα μας είναι στην 3η – 4η θέση της λίστας των χωρών που δυνητικά θα ωφεληθούν.
Η αύξηση των συντελεστών Φ.Π.Α. για το 2016 σε όλα τα επίπεδα, τόσο τοπικά όσο και εθνικά, επιβαρύνει αφενός τη βιωσιμότητα των επιχειρήσεων και αφετέρου υπέρμετρα την ανταγωνιστικότητα της χώρας.
Ο ιατρικός τουρισμός...
Η υψηλή εποχικότητα της ζήτησης του τουριστικού προϊόντος αποτελεί μια από τις μεγαλύτερες παθογένειες του ελληνικού τουρισμού. Τι προτείνετε για την αντιμετώπιση του θέματος και γενικά ποιες είναι οι προτάσεις του Ξ.Ε.Ε. για τη βελτίωση της ανταγωνιστικότητας του ελληνικού τουριστικού προϊόντος;
Το Ξ.Ε.Ε. είχε επισημάνει και είχε χαρακτηρίσει την υψηλή εποχικότητα ως μια μεγάλη παθογένεια που χαρακτηρίζει, επηρεάζει και επιβαρύνει τον ελληνικό τουρισμό. Το πρόβλημα και οι επιπτώσεις της υψηλής εποχικότητας είναι διαχρονικά γνωστές σε όλους και συμπεριλαμβάνονταν πάντοτε στη ρητορική μας, ως φορείς, για τα προβλήματα του ελληνικού τουρισμού.
Όμως η προσέγγιση αντιμετώπισής της, ως προβλήματος, ήταν πάντοτε προς την κατεύθυνση της προσέλκυσης επισκεπτών, αντί να προσπαθούμε να οργανώσουμε πρώτα το προϊόν μας και παράλληλα να «κυνηγήσουμε» τους επισκέπτες. Το Ξ.Ε.Ε. θεώρησε ως «Λυδία λίθο» αντιμετώπισης της εποχικότητας, την ανάπτυξη και προσέλκυση μορφών τουρισμού, όπως ο ιατρικός τουρισμός και ο τουρισμός τρίτης ηλικίας.
Με τις πρωτοβουλίες μας, ως Ξ.Ε.Ε., η Ελλάδα μπήκε στον παγκόσμιο χάρτη ιατρικού τουρισμού. Παράλληλα με μελέτη μας, το 2014, καταδείξαμε κατ’ αρχάς την ανάγκη διαμόρφωσης του προϊόντος και στη συνέχεια την προσέλκυση των επισκεπτών. Και εδώ πρέπει να έχουμε στο μυαλό μας ότι κάθε προσπάθεια άμβλυνσης της εποχικότητας πρέπει να είναι οργανωμένη, άλλως ελλοχεύει ο κίνδυνος ότι εάν δεν πετύχει, η επόμενη μέρα θα βρει τον προορισμό σε χειρότερη θέση.
Συνεπώς, κάθε προσπάθεια επιβάλλεται να είναι στρατηγικά προετοιμασμένη, κοινωνικά και επιχειρηματικά συνεννοημένη και σε κάθε περίπτωση να έχουν εξετασθεί όλοι οι παράμετροί της. Απαιτείται, δηλαδή, πριν από κάθε προσπάθεια να υπάρξει μια «κοινωνική συμφωνία» όλων των εμπλεκομένων.
Πηγή:money-tourism.gr
0 commentaires:
Enregistrer un commentaire